© Sağ Tıklama Engeli

18 Kasım 2016 Cuma

YGS-LYS Maratonum

Bu benim aslında ilk YGS-LYS sınav maratonum değil.Geçen sene de girmiştim fakat sonuçlardan pek memnun değildim ve daha iyisini yapabileceğimi düşündüğüm için bu sene mevzuna kaldım.İlkin çok zorlandım sonuçta ana okulunu da sayarsak 13 senedir okuldayım ve bir anda bütün gün evde oturmaya başladım, arkadaşlarım üniversiteye gitmeye başladı, mutsuzdum.Bir üniversiteli görünce ağlıyordum.Zor ve saçma sapan zamanlardı.Fakat sonra düşününce kaygımın ve üzüntümün boş yere olduğunu anladım.Sonuçta bu benim için hem mola hem de telafi zamanıydı.Geçen seneki yaptıklarımı ya da şöyle diyeyim yapmadıklarımı telafi etme zamanıydı.Evde çalışmaya çalıştım fakat bir 20 dakika sonra dikkatimin dağıldığını farketmeye başladım.Ben de eski kaynaklarımı alıp kütüphaneye gittim 3 den 8'e kadar kütüphanede vakit geçirmeye başladım.Çok yorucu ama verimli bir çalışma yaptığımı düşünüyorum çünkü bu testlerime de yansıdı.
 Geçen sene YGS'de telaştan doğru bildiklerimi yanlış yaptım ve ilk defa süremi yetiştiremedim.Denemelerde öyle değildim.Deneme çözün bol bol hemde.Bundan önceki ÖSYM sorularını çözün.Yanlışlarınıza dönüp bakın ve nerde yanlış yaptığınızı görün.Ben mesela girdiğim sınavın tarih sorularını tekrar çözdüm çünkü soruların hepsini unuttuğumu fark ettim.Girdiğim sınavdan daha az yanlış yaptım ve ben bunu nasıl yapamamışım diye kendime kızdım.Yanlışımı gördüm ve onun üstüne düştüm.
 Biliyorum çok ağır ama dört sene sonra istediğim yerde olmak için bir sene de olsa acı çekmeye razıyım.İstemediğiniz bir meslek için dört sene okuduğunuzu düşünebiliyor musunuz?Sadece dört sene ile de kalmıyacak bu bütün ömrünüzü kapsıyacak.
 Kaynak sorunu yaşıyorsanız eğer İstanbul'daysınız TÜYAP'a gitmenizi öneririm çünkü 5 Liraya bile test kitabı bulmanız mümkün.
Bunlar da benim yeni can yoldaşlarım.Bol şanslar.

2 yorum:

  1. Merhaba! Blogunu yeni keşfettim bende Mezun biri olarak bitirdim bu yazını görünce yazmak istedim. Öncelikle başarılar dilerim ardından canını sıkma herşey biranda olmaz o yüzden sabret günde kaç saat çalıştığın değil, ne kadar verimli çalışıp neler öğrendiğin önemli. Evdeyken de çalışabilirsin ama pc,telefon,tablet gibi eşyaları kaldır telefonunu kapat malesef telefon,sosyal medya sınav hayatını bitirebilir o yüzden YGS-LYS sürecinde kullanmamanı tavsiye ederim. sakin olmalısın başkalarına asla bakma kim ne kazanmış, nasıl çalışıyor vs. çünkü herkesin çalışma stili ayrıdır. Başka kişilere bakarak heyecan ve stres yapabilirsin daima ben ne yaptım? ne çalıştım? diye düşün. önünde tam 3 ay var eğer istersen 3 ayı inanılmaz verimli geçirip kazanbilirsin. yeter ki kendine inan,güven.
    Ben başarıcağına inanıyorum Allah zihin açıklığı versin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YGS'ye kalmış 45 gün yorumunu yeni görüyorum.Çok özür dilerim.Tavsiyelerin için çok teşekkür ederim. :) Umarım her şey istediği gibi olur.

      Sil