© Sağ Tıklama Engeli

3 Ekim 2016 Pazartesi

The Great Gatsby Hakkında

Herkese merhaba. Gecenin şuan saat 3.25’i bu yazı bittiğinde kaç olur bilmem ama bir anda aklıma esen bu filmin tanıtımını yapma fikriyle klavyemin başındayım yine.
 "The Great Gatsby" Türkçe adıyla "Muhteşem Gatsby" Franciss Scott Key Fitzgerald'ın kitabından uyarlanma bir film.Türkçe'ye üstad Can Yücel tarafından çevrilmiştir.

Dürüst olmak  gerekirse başrolden sadece üç kişiyi tanıyorum, diğer oyuncuları ilk defa izledim o yüzden uzun uzun isim listesi veremiyorum. İsteyen olursa Wikipedi de bulabilir.

 Film hakkında spoiler vermeden anlatacak olursam, film 1920’lerin Amerika’sında geçiyor.Film tamamen Amerikan rüyası üzerine kurulmuş.Kahramanımız Nick’in anlatımından bir film izliyoruz.Nick’den biraz söz edecek olursak;  Wall Street’de bir iş, göl kenarında bir ev, tam bir Amerikan rüyasını yaşamaktadır.Derken günlerden bir gün Nick’in evine yan komşusu olan filmimizin ana kahramanı Gatsby’den bir davetiye gelir.Partiye gitmesiyle her şey başlar aslında. Bu söyleyeceğim spoilere girer mi bilmiyorum ama başlarda Daisy adlı asıl kızımızı ne kadar sevecekseniz, filmin sonlarına doğru da bir o kadar nefret edeceksiniz.Oyunculuğu saolsun diyelim.Gatsby ise iflah olmaz bir aşık.Sırf bir gün olsun sevdiği kadını görebilmek uğruna tüm şehri davet ettiği çılgın partiler veren bir adam.Hollywood ünlülerinden tutun, liseden kaçıp partiye katılan insanlara kadar ama sadece biricik Daisy yok…Kalabalık içinde müthiş bir yalnızlık acısıyla geçip giden yıllar.

  Film aslında çok güzel bir aşk hikayesi gibi duruyor fakat hepsi bu değil.Fedakarlık, sıfırdan var olma ve harika bir dostluk var.

 Müzikleri ise günümüz müziklerinin hafif vintage hali diyebilirim.Sountracki ise bence çok orijinal.Filmde Lana Del Rey'in Young and Beautiful şarkısının çıktığı sahneyi izledikten sonra ne zaman o şarkıyı dinlesem o sahne aklıma gelir hafif kalbim buruk dinlerin o kısmı.


  Filmdeki detaylar, kurgu ve oyunculuk kusursuz denilecek kadar güzel.Film adeta bir görsel şölen.Tam da 20’lerde ama şimdiki teknolojiyle çekilmiş bir his bırakıyor insanda.İki tane hatırlanılacak üstlerindeki duygusal etken çok fazla olan sembol var.Mavi gözler ve yeşil ışık.İzleyince ne demek istediğimi anlayacaksınız.Film bende gerçekten çok derin bir etki bıraktı.Hatta hiç huyum olmayan bir şey yaptım ve filmi tekrar izledim o da yetmedi bir daha izledim.Filmin her saniyesi farklı bir dünya, onlar mutluyken mutlu ve aşıkken siz de aşık, onlar ayrıyken siz de ayrı hissediyorsunuz.Neden bilmiyorum ama bir filmde ilk defa böyle hissettim.Belki ben de bir şeyler hatırlattığı için de olabilir bilmiyorum ama mutlaka izlenilmesi gereken filmlerde benim listemde en tepelerde olan bir film.Leonardo’ya ayrıyetten teşekkür etmek istiyorum.Herkesin oyunculuğu güzeldi ama Leonardo bir farklı biliyorsunuz.

Keyifli seyirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder